Odido: de nieuwe telecom aanbieder die het Opzeggen en Overstappen eenvoudiger maakt

Achtergrond van Odido: een frisse wind in telecomland?

In een wereld waarin we meer dan ooit afhankelijk zijn van onze smartphones en internetverbindingen, is de keuze van een telecomprovider van cruciaal belang. Gelukkig is er, sinds deze week, een compleet nieuwe speler op de markt die het opzeggen van je huidige provider en het overstappen naar een nieuwe provider naadloos en moeiteloos maakt: Odido. De nieuwe aanbieder op het gebied van mobiel, glasvezel en tv. Maar voordat we dieper ingaan op hun innovatieve aanpak, laten we eens kijken naar de achtergrond van Odido en waarom het zo’n spannende ontwikkeling is voor consumenten. Zeker na alle verhalen in de pers en de “rare” SMS-jes die klanten ontvingen over de naamswijziging, is het goed nader kennis te maken met deze telecomprovider.

De Odido Revolutie

Waarom overstappen naar Odido?

Odido begrijpt de frustraties van klanten als het gaat om telecomproviders, tenminste dat doen ze ons geloven. Hoog oplopende kosten, ingewikkelde contracten en een trage klantenservice zijn enkele van de veelvoorkomende klachten, volgens de nieuwe provider. Maar Odido heeft vastbesloten deze problemen aan te pakken en vooral ook anders aan te pakken. Ze bieden niet alleen scherpe prijzen, maar ook flexibele contracten en een klantenservice die altijd voor je klaarstaat. Hiermee laten ze wel het in Nederland bekende T-mobile merk en het Tele2 merk verdwijnen. Helemaal nieuw is de provider dus niet, zij drukken 2 bestaande merken uit de huidige markt. Als je klant bent van T-mobile of Tele2 dan heb je vast ook de SMS-jes gekregen dat je nu automatisch klant bent van Odido.

Overstappen naar een andere provider is vaak al heel simpel online te regelen!

Het gemak van je abonnement opzeggen

Een van de grootste obstakels bij het overstappen naar een nieuwe telecomprovider is het opzeggen van je huidige contract. Alhoewel wij hier bij OpzeggenOverstappen dit erg makkelijk voor je maken, geeft Odido dit als een van de moeilijkste onderdelen van het opzeggen van je abonnement. Odido heeft echter wel een oplossing gevonden die dit proces een fluitje van een cent zou moeten maken. Met hun handige opzegservice kun je zonder gedoe je oude provider vaarwel zeggen. Geen uren aan de telefoon hangen of ingewikkelde opzegbrieven schrijven – Odido regelt alles voor je. Een hele belofte, die eigenlijk niet nieuw is en andere providers ook graag voor je doen.

Naadloos overstappen bij Odido

Het overstappen naar Odido is net zo eenvoudig als het opzeggen van je huidige provider. Dat moet dus niet zo moeilijk zijn. Ze bieden een breed scala aan telefoonabonnementen en internetpakketten, zodat je de perfecte keuze kunt maken die bij jou past. Wij weten alleen wel, dat als er veel keuze is het niet altijd makkelijker en/of goedkoper is om een nieuw abonnement uit te zoeken. Misschien is dat dan ook wel een strategie, verwarring om zo meer omzet bij ons consumenten uit de zak te kloppen. En het beste van alles, volgens Odido, is dat je je huidige nummer kunt behouden, zodat je geen contact hoeft te verliezen met vrienden, familie en zakelijke contacten. Nouja, dat is ook niet echt nieuw he… Het is al sinds jaar en dag mogelijk om je oude nummer mee te nemen naar je nieuwe provider. Het porteren van je nummer (met een moeilijk woord) is eerder regel dan uitzondering, dus een belofte die eenvoudig waar te maken is. Echter niet heel onderscheidend in de markt.

Ervaringen van klanten van Odido

Maar laten we niet alleen op de woorden van Odido vertrouwen, dat doen we sowieso niet bij aanbieders. Laten we eens kijken naar enkele ervaringen van klanten die de overstap al hebben gemaakt. Lees hier enkele Odido-recensies om te zien wat mensen te zeggen hebben over hun ervaringen met Odido. Spoiler alert: de meeste klanten zijn niet zo razend enthousiast over de service en de besparingen die ze hebben gerealiseerd. Sterker nog met 72 reviews op TrustPilot (sinds vandaag) en een gemiddeld cijfer van 1.7, is er nog heel wat werk aan de winkel voor Odido. Er zijn veel klachten over de opdeling in verschillende pakketten en de service is ook nog niet als goed ervaren. Denk dus even na, voordat je overstapt naar een provider als Odido. Wij denken overigens wel dat het goed komt, omdat zij natuurlijk direct wel heel veel klanten te bedienen hebben met het overnemen van de T-mobile en Tele2 klanten. Misschien is deze verandering voor de provider ook nog even wennen, als ze zich maar niet verslikken in de grote hap.

Plaats een reactie