Abonnement van de Staatsloterij opzeggen (vier manieren)

Win je al een hele poos niks bij de Staatsloterij of wil je vanwege een andere reden niet meer meespelen? Dan kan je eenvoudig je abonnement (online) opzeggen.

Via verschillende websites kan je voorbeeldbrieven terugvinden die tegen een vergoeding worden verzonden: doet dit niet! Je kan zelf de onderstaande stappen volgen waarmee je in de toekomst niet meer meespeelt, dit is binnen enkele minuten geregeld. Als alternatief heeft de Nederlandse loterij ook een formulier beschikbaar gesteld die je online kan invullen.

Voor je contact opneemt moet je de volgende gegevens verzamelen, deze heeft de klantenservice nodig om je abonnement snel op te zeggen:

  • Spel dat je wilt opzeggen (Staatsloterij);
  • Klantnummer, deze staat onder elke E-mail van de Staatsloterij en bij de afschrijving van je inleg;
  • Persoonlijke gegevens waaronder voor- en achternaam, woonadres, E-mail en telefoonnummer.

Nadat je deze gegevens hebt verzameld kan je op de volgende drie manieren je abonnement opzeggen.

1.    Uitschrijven via Nederlandse Loterij account

De makkelijkste manier om geen maandelijks Staatslot meer te ontvangen is door je uit te schrijven met je Nederlandse loterij account. Hiervoor heb je wel een login nodig die je hopelijk goed hebt bewaard. Op deze manier worden automatisch al je persoonlijke gegevens ingevuld die bij de Staatsloterij bekend zijn. Bevestig het opzeggen van je abonnement in het account zelf en je bent direct klaar.

Ondanks het feit dat de Nederlandse loterij ook de eigenaar van TOTO casino is, geldt daarvoor een andere opzegprocedure. Dit kan je regelen als je bent ingelogd bij het casino account. Voor Lucky Day, Lotto of het Miljoenenspel kan je de stappen uit deze blog volgen.

2.    Formulier invullen op de Website

Bezoek voor het formulier de opzegpagina van de Staatsloterij, scroll naar beneden, en je kan direct je abonnement opzeggen. Je hebt hiervoor alle gegevens nodig die je zojuist hebt verzameld waaronder je klantnummer.

Na het indienen van het formulier wordt je uitschrijving binnen 5 werkdagen voltooid.

3.    Telefonisch contact opnemen met Klantenservice

Volgens de Nederlandse loterij is telefonisch opzeggen de snelste manier om van je Staatsloterij abonnement af te komen. Wij hebben het vermoeden dat dit als verkapte marketing wordt gebruikt om deelnemers alsnog over te halen om verder te spelen. Via de telefoon contact opnemen raden wij dus af, tenzij je naar een betere deal zoekt.

Op werkdagen kan je de klantenservice tussen 9 uur in de morgen en 9 uur in de avond opbellen, dit kan via het volgende telefoonnummer: 070 – 550 08 06. Ook hierbij geldt dat je alle gegevens bij de hand moet houden om dit proces snel af te wikkelen.

4.    Aangetekende brief versturen

Via opzeggenoverstappen.nl kan je ook een opzegbrief samenstellen voor €5,95 tot €13,95. Deze laatste optie is beschikbaar wanneer je gebruik wilt maken van een aangetekende brief. Je krijgt hiermee een template waarbij alleen de persoonlijke gegevens ingevuld moeten worden, en de betaling verloopt via iDEAL, PayPal, Visa en/of Master Card.

Omdat het opzeggen van je Staatsloterij abonnement een fluitje van een cent is raden wij deze optie af. Je kan er zelf ook voor kiezen om een brief te verzenden naar het volgende postadres:

Klantenservice Staatsloterij B.V.

Postbus 3074,

2280 GB Rijswijk

Je mag ook het adres in Zoetermeer gebruiken die gebruikt wordt in de voorbeeldbrief, deze wordt gericht aan de Nederlandse Loterij organisatie.

Mocht er iets niet duidelijk zijn dan kan je altijd contact opnemen via Facebook Messenger, X (voormalig Twitter) of via de telefoon. Over het algemeen is de Staatsloterij in tegenstelling tot Toto Casino goed bereikbaar.

Plaats een reactie