Laatste Blog artikelen

Online opzeggen MOET makkelijker!

Het is en blijft lastig, zo niet extra moeilijk gemaakt. Het online opzeggen van abonnementen is nog steeds voor veel mensen te moeilijk. En dat moet anders. Onze website draagt daar natuurlijk al aan bij, maar het opzeggen van abonnementen moet net zo makkelijk worden als het aan gaan van een abonnement. Je zit in een paar klikken eenvoudig (en vaak langer dan je wenst) vast aan een abonnement.

ACM onderzoek toont de moeilijkheid ook aan

In een recent gepubliceerd onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) blijkt ook dat het opzeggen van abonnementen online haast niet te doen is voor de gemiddelde consument. En heb je dan al een gesprek over het beëindigen van je abonnement, dan krijg je een vervelend gesprek over het toch verlengen van je abonnement. Hoe krom kan het zijn? De ACM geeft aan bedrijven die enorme drempels opwerpen om op te kunnen zeggen hier op aan te spreken. In hoeverre dit resultaat gaat hebben is niet bekend. Wel is het zo dat er sinds enkele jaren een regeling is die zegt dat je na de initiële contract periode per maand moet kunnen opzeggen. Het onderzoek van de ACM heeft zich nu gericht op abonnementen van kranten, tijdschriften en loterijen.

Opzeggen kan ook korting opleveren

Wil je niet opzeggen maar toch korting? Een tip is om dit kenbaar te maken bij de leverancier. Zoals eerder aangegeven kun je contact opnemen om op te zeggen. Vaak krijg je dan nog een aanbod, zodat je mogelijk langer klant wil blijven. Dit kun je dus ook doen als je niet de intentie hebt om op te zeggen, wellicht loop je nog tegen een mooie korting aan. Zo maak je van de moeilijkheid een voordeel voor jezelf. Wil je wel direct opzeggen? Dan kun je natuurlijk altijd een opzegbrief sturen. Zo krijg je geen contact en loop je ook geen kans om overgehaald te worden om toch klant te blijven. Doe je dat ook nog eens aangetekend dan heb je bewijs dat je brief in ieder geval is afgeleverd. Wel zo prettig in een eventuele discussie over de opzegtermijn.

2 gedachten over “Online opzeggen MOET makkelijker!”

  1. Het telfort e mailadres is opgeheven maar tot op heden blijft er nog steeds berichten binnenkomen.
    Wij zouden graag dit account verwijderd zien .
    Wij kunnen dit zelf niet voor elkaar krijgen.
    Kunt u dit voor ons regelen of ons van advies voorzien.
    J.Dominicus

    Beantwoorden
    • Wat vervelend dat de opheffing van het e-mailadres niet goed is gegaan. Wij kunnen dit helaas niet opzeggen namens u. Wij raden u aan om even contact op te nemen met de servicedesk van Telfort. Let even op dat Telfort over is genomen door KPN, dus Telfort als naam bestaat niet meer. Bel met de KPN servicedesk op nummer 0800 0402 en zij helpen u weer verder. Succes met het opheffen van uw e-mailadres.

      Beantwoorden

Plaats een reactie