Laatste Blog artikelen

Online overstappen? Dat is mogelijk!

Overstappen via internet kan dat?

Wie kent het niet de traditionele opzegbrief om een abonnement of contract stop te zetten. Waar dit tot 3 jaar geleden nog heel normaal een gebruikelijk was, is dit vandaag de dag echt niet altijd meer nodig. Hoe je online over kunt stappen? Dat zetten wij graag voor je op een rijtje.

Provider wissel moeilijk? Nee hoor!

Elke Nederlander heeft wel een telefonie abonnement. Een abonnement om mobiel te bellen en te internetten is niet meer weg te denken. Toch wil je soms wel wat anders. Dat kan omdat je een nieuwe telefoon wil die bij een andere provider goedkoper is, of omdat je een andere provider zoekt voor een betere dekking van het netwerk. Allemaal goed redenen om je abonnement stop te zetten. Of het nu KPN, T-mobile, Ziggo/Vodafone, Hollandsnieuwe of een andere provider is, online opzeggen is in deze markt heel normaal. Je hoeft dus niet perse meer een brief op te stellen en deze (liefst) aangetekend te versturen. De telecom markt is inmiddels ook op het gebied van abonnementen dermate geautomatiseerd dan opzeggen eenvoudig telefonisch, of zelfs online kan. We hebben op deze pagina al een aantal belangrijke telefoonnummers en Social Media accounts voor je op een rijtje gezet mocht je willen opzeggen. Makkelijk in contact komen is nu een fluitje van een cent.

Hoe moet ik opzeggen?

Dat is vaak eenvoudiger dan je zou denken. De mogelijkheid om op te zeggen is veelal eenvoudiger dan je zou aannemen. Je kunt in veel gevallen na de initiële (duur woord voor eerste periode) looptijd van je abonnement per maand, per 2 maanden of per andere afgesproken periode opzeggen. Kortom weet je de eerste periode van je abonnement? Dan kun je, met de opzegtermijn in je achterhoofd, je abonnement eenvoudig stoppen. Dat geldt niet alleen voor de telecom industrie, maar eigenlijk voor alle abonnementsvormen die beschikbaar zijn. Echter maakt de ene leverancier je het leven wat extra moeilijk als je wil opzeggen dan de andere. Laat je niet van de wijs brengen en zorg dat je in ieder geval duidelijk hebt wat de eerste periode van je abonnement is.

Is overstappen moeilijk? Kan iedereen overstappen?

Ja en ja. Heel simpel. Je kunt makkelijk overstappen. Sterker nog, de nieuwe leverancier kan best jouw oude leverancier informeren dat je het contract of het abonnement beëindigd. Daar heb jij dan geen zorgen over. Dat is heel gebruikelijk bij bijna alle sectoren zoals bij een zorgverzekering, een autoverzekering of bij een mobielabonnement. Ook bij een energie veiling zorgt de nieuwe leverancier voor de beëindiging van je oude contract. Zo zit je in principe nooit met dubbele kosten.

2 gedachten over “Online overstappen? Dat is mogelijk!”

  1. Ik ben al 3 weken bezig met jullie te bellen omdat ik een nood paket heb en alleen 1 2 3 heb .iedere keer zeggen jullie over 4 uur heb je tv .dat is nu al 3 weken aan de gang en het lukt niet.

    Beantwoorden
    • Beste Miep, dank voor je reactie. Wij leveren geen pakketten of diensten. Wij verzorgen het opstellen van een opzegbrief om bij een leverancier weg te gaan. Wat je zou kunnen doen is de leverancier bellen, opschrijven met wie je gesproken hebt en mocht het dan niet werken een klacht indienen bij de manager van de afdeling. Succes!

      Beantwoorden

Plaats een reactie